Приказ основних података о документу

Alternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemima

dc.creatorMaksimović, Milica
dc.creatorMeđo, Verica
dc.date.accessioned2018-12-26T10:54:53Z
dc.date.available2018-12-26T10:54:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0354-6055
dc.identifier.urihttps://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/130
dc.description.abstractAccording to the Master Plan for the city of Belgrade a strategic solution for the city and suburban public transport is based on introducing new complementary means of transport as ropeway systems including funiculars cable line shuttles, gondolas, street escalators, etc. By introducing alternative means of transport, the Belgrade's traffic and transport network can be enriched with a new quality - the direct access to the most attractive parts of the city (as Sava riverbank, plateau under Kalemegdan fortress, the ambiental entity of Kosančićev venac and square Terazijska terasa as well as recreational areas as Košutnjak and Ada Ciganlija Lake). This should also considerably enhance Belgrade tourist offer. Basic goals for introducing ropeway systems in Belgrade are: connecting most attractive parts of the city, introducing traffic system complementary to existing public transport systems, developing sustainable means of transport and reducing the urgency to expanding capacities of existing public transport systems, developing entertaining and attractive alternative transport, creating possibilities for new investments in the zone of future station locations, redesigning the image of the Belgrade as a city with a recognizable motif.en
dc.description.abstractPrema Generalnom planu Beograda 2021. plansko rešenje za javni gradski i prigradski prevoz putnika se zasniva i na postepenom uvođenju komplementarnih načina prevoza kao što su uspinjače, ulični liftovi, pokretna stepeništa žičare i sl. Na taj način saobraćajni sistem Beograda dobiće novi kvalitet kojim će se omogućiti bolja pristupačnost najatraktivnijim delovima grada (savska obala, kalemegdanski plato, Kosančićev venac, Terazijska terasa Košutnjak, Ada Ciganlija, itd.) i unaprediti turistička ponuda Beograda. Osnovni ciljevi uvođenja sistema žičara su: međusobno povezivanje najatraktivnijih zona Beograda (centralno gradsko jezgro, Gardoš, atraktivni lokaliteti u Novom Beogradu poput Ušća, Sava centra, budućeg Akva parka i sl., izletišta i sportsko rekreativne zone poput Lida, Ade Ciganlije Košutnjaka, Avale i sl), uvođenje sistema prevoza koji je kompatibilan postojećim sistemima javnog gradskog saobraćaja i koji će predstavljati dopunu ponude postojećih sistema na pojedinim gradskim relacijama (za pojedine destinacije, kao što su npr. preko reke Save, ili veza Gardoša i centralnog gradskog jezgra očekuje se bitna ušteda u vremenu putovanja u odnosu na današnje sisteme prevoza), razvoj ekološki prihvatljivih vidova prevoza, uz smanjenje potreba za novim kapacitetima JGS-a, izgradnja atraktivnog sistema prevoza (i zabave) koji će upotpuniti turističku ponudu Beograda, stvaranje mogućnosti za izgradnju i razvoj atraktivnog prostora za trgovinu i ugostiteljstvo u zonama budućih stanica, koje svojom specifičnošću i ekskluzivnošću pružaju novi događaj Beograđanima. Istovremeno, investitoru čitavog sistema pruža se šansa da materijalizovanjem ovog prostora nadoknadi izvesne troškove izgradnje žičare, unapređenje imidža Beograda kao grada sa prepoznatljivim motivom.sr
dc.publisherInstitute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbia
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceArhitektura i urbanizam
dc.subjectcity of Belgradeen
dc.subjectalternative transporten
dc.subjectropeway systemsen
dc.subjecttransportation networken
dc.subjecttourismen
dc.subjectgrad Beogradsr
dc.subjectalternativni transportsr
dc.subjectžičaresr
dc.subjectsaobraćajna mrežasr
dc.subjectturizamsr
dc.titleAlternative transport case study: Connecting attractive tourist locations of the city Belgrade by ropeway systemsen
dc.titleAlternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemimasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractМеђо, Верица; Максимовић, Милица; Aлтернативни транспорт - приказ студије повезивања атрактивних туристичких локација града Београда жичарама и сличним системима; Aлтернативни транспорт - приказ студије повезивања атрактивних туристичких локација града Београда жичарама и сличним системима;
dc.citation.issue22-23
dc.citation.spage51
dc.citation.epage59
dc.citation.other(22-23): 51-59
dc.identifier.fulltexthttps://raumplan.iaus.ac.rs//bitstream/id/1481/127.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_130
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу