Приказ основних података о документу

Socijalna isključenost i obrazovanje

dc.creatorJokić, Vesna
dc.creatorPetovar, Ksenija
dc.date.accessioned2018-12-26T10:55:26Z
dc.date.available2018-12-26T10:55:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0354-6055
dc.identifier.urihttps://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/147
dc.description.abstractSocial exclusion is a process whereby certain individuals are pushed to the edge of society and prevented from participating fully by virtue of their poverty, or lack of basic competencies and lifelong learning opportunities or as a result of discrimination. This distances them from job, income and education opportunities as well as social and community networks and activities. Quality education (conditions and access/accessibility/availability) is one of the factors that significantly influence the reduced social exclusion. In other words, education has is key role key role in ensuring social inclusion (equal opportunities and active social participation). At the same time, education and lifelong learning is established as the basis for achieving the goals of sustainable economic development (economy based on knowledge) and to achieve social cohesion. Quality education is a prerequisite for progress, development and well-being of the community. Conditions and accessibility to education have become priorities of national reforms in most European countries. The subject of this paper is the educational structure of population of Serbia and the accessibility of education. The analysis covers the educational structure with regard to age, gender and type of settlement (city and other/villages settlements).en
dc.description.abstractSocijalna isključenost je proces u kojem su određeni pojedinci ili grupe gurnute na ivicu društva i sprečeni da u potpunosti učestvuju u društvu, što je posledica njihovog siromaštva, nedostatka osnovne stručnosti (neadekvatnog obrazovanja) i mogućnosti doživotnog učenja, ili je rezultat diskriminacije. Ovo ih udaljava od zaposlenja, prihoda i mogućnosti obrazovanja, kao i od socijalnih mreža i aktivnosti u društvu i zajednici. Kvalitetno obrazovanje (uslovi i pristup/dostupnost) predstavlja jedan od faktora koji značajno utiče na smanjene socijalne isključenosti. Drugim rečima, obrazovanje ima ključnu ulogu u osiguravanju socijalne uključenosti (jednake mogućnosti i aktivno učestvovanje u društvu). Istovremeno, obrazovanje i doživotno učenje je ustanovljeno kao temelj za ostvarivanje ciljeva održivog ekonomskog razvoja (ekonomija zasnovana na znanju) i postizanja socijalne kohezije. Kvalitetno obrazovanje je preduslov za napredovanje, razvoj i blagostanje zajednice. Uslovi i dostupnost obrazovanju postali su prioriteti nacionalnih reformi u većini evropskih zemalja. Predmet ovog rada je obrazovna struktura stanovništva Srbije i dostupnost obrazovanja. Obrazovna struktura je analizirana s obzirom na starost, pol i tip naselja (gradska i ostala/seoska naselja).sr
dc.publisherInstitute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbia
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/16013/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceArhitektura i urbanizam
dc.subjecteducationen
dc.subjectaccessibilityen
dc.subjectage groupen
dc.subjecttype of settlementen
dc.subjectobrazovanjesr
dc.subjectdostupnostsr
dc.subjectstarosne grupesr
dc.subjecttip naseljasr
dc.titleSocial exclusion and educationen
dc.titleSocijalna isključenost i obrazovanjesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractЈокић, Весна; Петовар, Ксенија; Социјална искљученост и образовање; Социјална искљученост и образовање;
dc.citation.issue27
dc.citation.spage46
dc.citation.epage56
dc.citation.other(27): 46-56
dc.citation.rankM51
dc.identifier.fulltexthttps://raumplan.iaus.ac.rs//bitstream/id/1496/144.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_147
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу