Furundžić, Snježana

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0009-0007-9951-5627
  • Furundžić, Snježana (2)
  • Фурунџић, Сњежана Д. (2)
Projects

Author's Bibliography

Библиографија – алат за дисеминацију информација и промоцију резултата научноистраживачког рада

Милинковић, Милена М.; Фурунџић, Сњежана Д.

(Приштина-Лепосавић : Институт за српску културу, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Милинковић, Милена М.
AU  - Фурунџић, Сњежана Д.
PY  - 2023
UR  - http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/926
AB  - Циљ ове студије је да укаже на значај библиографије у научно-истраживачком поступку и дисеминацији научних резултата и да покаже да развој савремених информационих технологија и све развијенијих библиотечких информационих система ни у ком случају не умањују њену улогу. Већ напротив, ови системи су усавршили израду библиографских јединица и знатно олакшали креирање библиографија. Као студија случаја, која ће потврдити наведену хипотезу, биће приказана израда библиографије часописа  Zbornik radova. Поред тога, биће представљене разноврсне  информације о часопису, које су добијене увидом у библиографске јединице и пратеће  регистре, а могу бити значајне за истраживаче и библиотекаре.
AB  - The purpose of this study is to emphasize the importance of the bibliography in scientific process and in dissemination of the scientific results. It also should show that the development of the current information technology as well as the development of the librarian information systems do not diminish its role. On the contrary, these systems have upgraded the work on bibliography units and also helped a lot in creating bibliography. As the study case, which should confirm the above thesis, A Collection of Works will be presented. Also, various pieces of information about the magazine, which were obtained through the insight into bibliography units and its accompanying registers, will  be shown. They can also be of importance for the researchers and librarians.
PB  - Приштина-Лепосавић : Институт за српску културу
T2  - Баштина
T1  - Библиографија – алат за дисеминацију информација и промоцију резултата научноистраживачког рада
T1  - Bibliography - tools for the information dissemination and a promotion of a scientific work results
VL  - 33
IS  - 61
SP  - 273
EP  - 289
DO  - 10.5937/bastina33-47310
ER  - 
@article{
author = "Милинковић, Милена М. and Фурунџић, Сњежана Д.",
year = "2023",
abstract = "Циљ ове студије је да укаже на значај библиографије у научно-истраживачком поступку и дисеминацији научних резултата и да покаже да развој савремених информационих технологија и све развијенијих библиотечких информационих система ни у ком случају не умањују њену улогу. Већ напротив, ови системи су усавршили израду библиографских јединица и знатно олакшали креирање библиографија. Као студија случаја, која ће потврдити наведену хипотезу, биће приказана израда библиографије часописа  Zbornik radova. Поред тога, биће представљене разноврсне  информације о часопису, које су добијене увидом у библиографске јединице и пратеће  регистре, а могу бити значајне за истраживаче и библиотекаре., The purpose of this study is to emphasize the importance of the bibliography in scientific process and in dissemination of the scientific results. It also should show that the development of the current information technology as well as the development of the librarian information systems do not diminish its role. On the contrary, these systems have upgraded the work on bibliography units and also helped a lot in creating bibliography. As the study case, which should confirm the above thesis, A Collection of Works will be presented. Also, various pieces of information about the magazine, which were obtained through the insight into bibliography units and its accompanying registers, will  be shown. They can also be of importance for the researchers and librarians.",
publisher = "Приштина-Лепосавић : Институт за српску културу",
journal = "Баштина",
title = "Библиографија – алат за дисеминацију информација и промоцију резултата научноистраживачког рада, Bibliography - tools for the information dissemination and a promotion of a scientific work results",
volume = "33",
number = "61",
pages = "273-289",
doi = "10.5937/bastina33-47310"
}
Милинковић, М. М.,& Фурунџић, С. Д.. (2023). Библиографија – алат за дисеминацију информација и промоцију резултата научноистраживачког рада. in Баштина
Приштина-Лепосавић : Институт за српску културу., 33(61), 273-289.
https://doi.org/10.5937/bastina33-47310
Милинковић ММ, Фурунџић СД. Библиографија – алат за дисеминацију информација и промоцију резултата научноистраживачког рада. in Баштина. 2023;33(61):273-289.
doi:10.5937/bastina33-47310 .
Милинковић, Милена М., Фурунџић, Сњежана Д., "Библиографија – алат за дисеминацију информација и промоцију резултата научноистраживачког рада" in Баштина, 33, no. 61 (2023):273-289,
https://doi.org/10.5937/bastina33-47310 . .

Libraries in Nursing Homes of the Belgrade Gerontology Centre

Фурунџић, Сњежана Д.; Милинковић, Милена М.; Сланкаменац, Сања З.

(Лепосавић : Институт за српску културу Приштина-Лепосавић, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Фурунџић, Сњежана Д.
AU  - Милинковић, Милена М.
AU  - Сланкаменац, Сања З.
PY  - 2018
UR  - 
UR  - https://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/329
AB  - The research that has been conducted in four nursing homes of the Belgrade Gerontology Centre (BGC) in order to examine whether those homes have libraries, how they are structured and in what way they meet the demands of the beneficiaries - elderly people, having in mind that the access to libraries is a legally guaranteed right, being an ideal place to acquire knowledge and information, befriending, lifelong learning, and improving the overall quality of life in every possible way is presented here. BGC has four nursing homes such as: Nursing home Bezanijska kosa, Nursing home Vozdovac, Nursing home Karaburma and Nursing home Stacionar. By interviewing the employees in all four nursing homes along with the people in charge of the supply of current publications, we have gathered the necessary data that are published in this paper. The questionnaire about the workflow of the libraries consists of two parts: The questionnaire about the facilities - each for the aforementioned nursing home and the questionnaire about the library (accommodation, equipment, means of supply of the current inventory, the record of usage and procedure for borrowing publications, number of users, work time for each individual facility, etc.) 
It was essential for the research to form a questionnaire, carrying it out and summing up all gathered data into authentic conclusions regarding the subject in focus. The data are the indicator of current conditions, and also suggestions for improvements which were made while conducting the research, which is inspired by the scholarly literature and guidelines of the international library associations.
AB  - У раду је представљено истраживање спроведено у четири дома за стара и одрасла лица Установе Геронтолошки центар Београд (УГЦБ),1 са циљем да се утврди да ли у њима постоје библиотеке, како су организоване и на који начин излазе у сусрет потребама корисника трећег животног доба, а полазећи од законом загарантованих права свих грађана на једнаку доступност библиотекама, као идеалног места за приступ знању и информацијама, дружење, целоживотно учење и унапређење квалитета живота. У оквиру УГЦБ послују четири дома за смештај одраслих и старих лица. То су Дом Бежанијска коса, Дом Вождовац, Дом Карабурма и Дом Стационар. Упитник о раду библиотека у оквиру УГЦБ састоји се из Упитника о установи и Упитника о библиотеци. Добијени подаци су показатељ тренутног стања, а у раду су дати и предлози за могућа унапређења, који су инспирисани стручном литературом и смерницама међународних библиотечких организација.
AB  - U radu je predstavlјeno istraživanje sprovedeno u četiri doma za stara i odrasla lica Ustanove Gerontološki centar Beograd (UGCB),1 sa cilјem da se utvrdi da li u njima postoje biblioteke, kako su organizovane i na koji način izlaze u susret potrebama korisnika trećeg životnog doba, a polazeći od zakonom zagarantovanih prava svih građana na jednaku dostupnost bibliotekama, kao idealnog mesta za pristup znanju i informacijama, druženje, celoživotno učenje i unapređenje kvaliteta života. U okviru UGCB posluju četiri doma za smeštaj odraslih i starih lica. To su Dom Bežanijska kosa, Dom Voždovac, Dom Karaburma i Dom Stacionar. Upitnik o radu biblioteka u okviru UGCB sastoji se iz Upitnika o ustanovi i Upitnika o biblioteci. Dobijeni podaci su pokazatelј trenutnog stanja, a u radu su dati i predlozi za moguća unapređenja, koji su inspirisani stručnom literaturom i smernicama međunarodnih bibliotečkih organizacija.
PB  - Лепосавић : Институт за српску културу Приштина-Лепосавић
T2  - Баштина
T1  - Libraries in Nursing Homes of the Belgrade Gerontology Centre
T1  - Библиотеке у домовима за стара и одрасла лица Установе Геронтолошки центар Београд
T1  - Biblioteke u domovima za stara i odrasla lica Ustanove Gerontološki centar Beograd
VL  - 45
SP  - 89
EP  - 107
DO  - 10.5937/bastina1845089F
ER  - 
@article{
author = "Фурунџић, Сњежана Д. and Милинковић, Милена М. and Сланкаменац, Сања З.",
year = "2018",
abstract = "The research that has been conducted in four nursing homes of the Belgrade Gerontology Centre (BGC) in order to examine whether those homes have libraries, how they are structured and in what way they meet the demands of the beneficiaries - elderly people, having in mind that the access to libraries is a legally guaranteed right, being an ideal place to acquire knowledge and information, befriending, lifelong learning, and improving the overall quality of life in every possible way is presented here. BGC has four nursing homes such as: Nursing home Bezanijska kosa, Nursing home Vozdovac, Nursing home Karaburma and Nursing home Stacionar. By interviewing the employees in all four nursing homes along with the people in charge of the supply of current publications, we have gathered the necessary data that are published in this paper. The questionnaire about the workflow of the libraries consists of two parts: The questionnaire about the facilities - each for the aforementioned nursing home and the questionnaire about the library (accommodation, equipment, means of supply of the current inventory, the record of usage and procedure for borrowing publications, number of users, work time for each individual facility, etc.) 
It was essential for the research to form a questionnaire, carrying it out and summing up all gathered data into authentic conclusions regarding the subject in focus. The data are the indicator of current conditions, and also suggestions for improvements which were made while conducting the research, which is inspired by the scholarly literature and guidelines of the international library associations., У раду је представљено истраживање спроведено у четири дома за стара и одрасла лица Установе Геронтолошки центар Београд (УГЦБ),1 са циљем да се утврди да ли у њима постоје библиотеке, како су организоване и на који начин излазе у сусрет потребама корисника трећег животног доба, а полазећи од законом загарантованих права свих грађана на једнаку доступност библиотекама, као идеалног места за приступ знању и информацијама, дружење, целоживотно учење и унапређење квалитета живота. У оквиру УГЦБ послују четири дома за смештај одраслих и старих лица. То су Дом Бежанијска коса, Дом Вождовац, Дом Карабурма и Дом Стационар. Упитник о раду библиотека у оквиру УГЦБ састоји се из Упитника о установи и Упитника о библиотеци. Добијени подаци су показатељ тренутног стања, а у раду су дати и предлози за могућа унапређења, који су инспирисани стручном литературом и смерницама међународних библиотечких организација., U radu je predstavlјeno istraživanje sprovedeno u četiri doma za stara i odrasla lica Ustanove Gerontološki centar Beograd (UGCB),1 sa cilјem da se utvrdi da li u njima postoje biblioteke, kako su organizovane i na koji način izlaze u susret potrebama korisnika trećeg životnog doba, a polazeći od zakonom zagarantovanih prava svih građana na jednaku dostupnost bibliotekama, kao idealnog mesta za pristup znanju i informacijama, druženje, celoživotno učenje i unapređenje kvaliteta života. U okviru UGCB posluju četiri doma za smeštaj odraslih i starih lica. To su Dom Bežanijska kosa, Dom Voždovac, Dom Karaburma i Dom Stacionar. Upitnik o radu biblioteka u okviru UGCB sastoji se iz Upitnika o ustanovi i Upitnika o biblioteci. Dobijeni podaci su pokazatelј trenutnog stanja, a u radu su dati i predlozi za moguća unapređenja, koji su inspirisani stručnom literaturom i smernicama međunarodnih bibliotečkih organizacija.",
publisher = "Лепосавић : Институт за српску културу Приштина-Лепосавић",
journal = "Баштина",
title = "Libraries in Nursing Homes of the Belgrade Gerontology Centre, Библиотеке у домовима за стара и одрасла лица Установе Геронтолошки центар Београд, Biblioteke u domovima za stara i odrasla lica Ustanove Gerontološki centar Beograd",
volume = "45",
pages = "89-107",
doi = "10.5937/bastina1845089F"
}
Фурунџић, С. Д., Милинковић, М. М.,& Сланкаменац, С. З.. (2018). Libraries in Nursing Homes of the Belgrade Gerontology Centre. in Баштина
Лепосавић : Институт за српску културу Приштина-Лепосавић., 45, 89-107.
https://doi.org/10.5937/bastina1845089F
Фурунџић СД, Милинковић ММ, Сланкаменац СЗ. Libraries in Nursing Homes of the Belgrade Gerontology Centre. in Баштина. 2018;45:89-107.
doi:10.5937/bastina1845089F .
Фурунџић, Сњежана Д., Милинковић, Милена М., Сланкаменац, Сања З., "Libraries in Nursing Homes of the Belgrade Gerontology Centre" in Баштина, 45 (2018):89-107,
https://doi.org/10.5937/bastina1845089F . .
2

Measuring the Satisfaction of Library Users: the Application of SERVQUAL Model

Furundžić, Snježana; Milinković, Milena; Krsmanović, Nikola

(Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije, 2017)

TY  - CONF
AU  - Furundžić, Snježana
AU  - Milinković, Milena
AU  - Krsmanović, Nikola
PY  - 2017
UR  - https://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/325
AB  - In this paper we present our research on satisfaction of undergraduate and graduate students at the University Library “Svetozar Marković”, regarding the quality of library services using the SERVQUAL model. It is based on the Master’s thesis of one of the authors. The SERVQUAL model is used in libraries worldwide (for example in Finland, USA or Australia). By showing the results of the research, the authors point out the significance of the survey and measurement of library users’ satisfaction using the SERVQUAL model. These results are indicators of points where library services could be improved, such as library holdings, professionalism and level of education of library staff. 
The satisfaction of library users, as a foundation for quality evaluation of libraries, is usually measured by surveys. This paper presents the SERVQUAL model for measuring users’ satisfaction with library services using the gaps model, i.e. measuring the gap between users’ expectations and their perceptions of library services. We suggest that these measurements should be repeated in order to get the results of the efficacy and usefulness of library services. In that case the changes between two or more measurements should be incorporated in the work process of the institution. 
The organizations that provide different public services have become aware of the importance of measuring and evaluating their users’ satisfaction. Seeing that libraries have been focused on library users from their beginnings, it is of vital importance for them to recognize users’ needs and evaluate the quality of library services. Perceiving performance indicators of a library from the point of view of its users can be used as a significant resource for further strategic planning and developing the library as a “learning organization”.
AB  - U ovom radu je prikazano istraživanje o merenju zadovoljstva korisnika (studenata i postdiplomaca) Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković“, na osnovu SERVQUAL upitnika, sa ciljem da se pokaže kakav je kvalitet bibliotečkih servisa iz ugla korisnika Biblioteke. Istraživanje je deo master rada jednog od autora. SERVQUAL model našao je svoju primenu u većem broju istraživanja u bibliotekama u svetu (kao, na primer, Finska, SAD, Australija i dr.). Prikazivanjem rezultata istraživanja autori ukazuju na značaj ispitivanja i merenja zadovoljstva korisnika biblioteke koristeći SERVQUAL model kao pokazatelja mogućih tačaka unapređenja rada biblioteke, kao što su bibliotečki fond, profesionalizam, podizanje nivoa obrazovanja bibliotekara.
 Zadovoljstvo korisnika, kao osnov za kvalitativnu evaluaciju biblioteka, obično se meri putem anketa. U ovom radu je predstavljen SERVQUAL model za merenje zadovoljstva klijenata koji prikazuje kvalitet usluge odnosom (stvaranjem gepa/jaza) između očekivanja i percepcije. Ponavljanjem istraživanja u određenim vremenskim intervalima dobija se slika efikasnosti i efektivnosti promena koje su, između dva istraživanja, ugrađene u proces rada organizacije. 
Organizacije koje se bave uslužnim delatnostima sve više shvataju značaj merenja i vrednovanja zadovoljstva svojih korisnika. Kako su biblioteke od svog nastanka pre svega usmerene ka korisniku, veoma je važno da sagledaju njihove potrebe i procene zadovoljstvo pruženim uslugama. Sagledati kakve su performanse jedne biblioteke iz ugla njenih korisnika predstavlja značajan resurs u daljem strateškom planiranju i stvaranju biblioteke kao „organizacije koja uči“.
AB  - У овом раду је приказано истраживање о мерењу задовољства корисника (студената и постдипломаца) Универзитетске библиотеке „Светозар Марковић“, на основу SERVQUAL упитника, са циљем да се покаже какав је квалитет библиотечких сервиса из угла корисника Библиотеке. Истраживање је део мастер рада једног од аутора. SERVQUAL модел нашао је своју примену у већем броју истраживања у библиотекама у свету (као, на пример, Финска, САД, Аустралија и др.). Приказивањем резултата истраживања аутори указују на значај испитивања и мерења задовољства корисника библиотеке користећи SERVQUAL модел као показатеља могућих тачака унапређења рада библиотеке, као што су библиотечки фонд, професионализам, подизање нивоа образовања библиотекара. Задовољство корисника, као основ за квалитативну евалуацију библиотека, обично се мери путем анкета. У овом раду је представљен SERVQUAL модел за мерење задовољства клијената који приказује квалитет услуге односом (стварањем гепа/јаза) између очекивања и перцепције. Понављањем истраживања у одређеним временским интервалима добија се слика ефикасности и ефективности промена које су, између два истраживања, уграђене у процес рада организације. Организације које се баве услужним делатностима све више схватају значај мерења и вредновања задовољства својих корисника. Како су библиотеке од свог настанка пре свега усмерене ка кориснику, веома је важно да сагледају њихове потребе и процене задовољство пруженим услугама. Сагледати какве су перформансе једне библиотеке из угла њених корисника представља значајан ресурс у даљем стратешком планирању и стварању библиотеке као „организације која учи“.
PB  - Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije
PB  - Belgrade : Serbian Library Association
C3  - Proceedings of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik radova XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije
T1  - Measuring the Satisfaction of Library Users: the Application of SERVQUAL Model
T1  - Merenje zadovoljstva korisnika biblioteka: primena SERVQUAL modela
T1  - Мерење задовољства корисника библиотека: примена SERVQUAL модела
SP  - 201
EP  - 233
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_325
ER  - 
@conference{
author = "Furundžić, Snježana and Milinković, Milena and Krsmanović, Nikola",
year = "2017",
abstract = "In this paper we present our research on satisfaction of undergraduate and graduate students at the University Library “Svetozar Marković”, regarding the quality of library services using the SERVQUAL model. It is based on the Master’s thesis of one of the authors. The SERVQUAL model is used in libraries worldwide (for example in Finland, USA or Australia). By showing the results of the research, the authors point out the significance of the survey and measurement of library users’ satisfaction using the SERVQUAL model. These results are indicators of points where library services could be improved, such as library holdings, professionalism and level of education of library staff. 
The satisfaction of library users, as a foundation for quality evaluation of libraries, is usually measured by surveys. This paper presents the SERVQUAL model for measuring users’ satisfaction with library services using the gaps model, i.e. measuring the gap between users’ expectations and their perceptions of library services. We suggest that these measurements should be repeated in order to get the results of the efficacy and usefulness of library services. In that case the changes between two or more measurements should be incorporated in the work process of the institution. 
The organizations that provide different public services have become aware of the importance of measuring and evaluating their users’ satisfaction. Seeing that libraries have been focused on library users from their beginnings, it is of vital importance for them to recognize users’ needs and evaluate the quality of library services. Perceiving performance indicators of a library from the point of view of its users can be used as a significant resource for further strategic planning and developing the library as a “learning organization”., U ovom radu je prikazano istraživanje o merenju zadovoljstva korisnika (studenata i postdiplomaca) Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković“, na osnovu SERVQUAL upitnika, sa ciljem da se pokaže kakav je kvalitet bibliotečkih servisa iz ugla korisnika Biblioteke. Istraživanje je deo master rada jednog od autora. SERVQUAL model našao je svoju primenu u većem broju istraživanja u bibliotekama u svetu (kao, na primer, Finska, SAD, Australija i dr.). Prikazivanjem rezultata istraživanja autori ukazuju na značaj ispitivanja i merenja zadovoljstva korisnika biblioteke koristeći SERVQUAL model kao pokazatelja mogućih tačaka unapređenja rada biblioteke, kao što su bibliotečki fond, profesionalizam, podizanje nivoa obrazovanja bibliotekara.
 Zadovoljstvo korisnika, kao osnov za kvalitativnu evaluaciju biblioteka, obično se meri putem anketa. U ovom radu je predstavljen SERVQUAL model za merenje zadovoljstva klijenata koji prikazuje kvalitet usluge odnosom (stvaranjem gepa/jaza) između očekivanja i percepcije. Ponavljanjem istraživanja u određenim vremenskim intervalima dobija se slika efikasnosti i efektivnosti promena koje su, između dva istraživanja, ugrađene u proces rada organizacije. 
Organizacije koje se bave uslužnim delatnostima sve više shvataju značaj merenja i vrednovanja zadovoljstva svojih korisnika. Kako su biblioteke od svog nastanka pre svega usmerene ka korisniku, veoma je važno da sagledaju njihove potrebe i procene zadovoljstvo pruženim uslugama. Sagledati kakve su performanse jedne biblioteke iz ugla njenih korisnika predstavlja značajan resurs u daljem strateškom planiranju i stvaranju biblioteke kao „organizacije koja uči“., У овом раду је приказано истраживање о мерењу задовољства корисника (студената и постдипломаца) Универзитетске библиотеке „Светозар Марковић“, на основу SERVQUAL упитника, са циљем да се покаже какав је квалитет библиотечких сервиса из угла корисника Библиотеке. Истраживање је део мастер рада једног од аутора. SERVQUAL модел нашао је своју примену у већем броју истраживања у библиотекама у свету (као, на пример, Финска, САД, Аустралија и др.). Приказивањем резултата истраживања аутори указују на значај испитивања и мерења задовољства корисника библиотеке користећи SERVQUAL модел као показатеља могућих тачака унапређења рада библиотеке, као што су библиотечки фонд, професионализам, подизање нивоа образовања библиотекара. Задовољство корисника, као основ за квалитативну евалуацију библиотека, обично се мери путем анкета. У овом раду је представљен SERVQUAL модел за мерење задовољства клијената који приказује квалитет услуге односом (стварањем гепа/јаза) између очекивања и перцепције. Понављањем истраживања у одређеним временским интервалима добија се слика ефикасности и ефективности промена које су, између два истраживања, уграђене у процес рада организације. Организације које се баве услужним делатностима све више схватају значај мерења и вредновања задовољства својих корисника. Како су библиотеке од свог настанка пре свега усмерене ка кориснику, веома је важно да сагледају њихове потребе и процене задовољство пруженим услугама. Сагледати какве су перформансе једне библиотеке из угла њених корисника представља значајан ресурс у даљем стратешком планирању и стварању библиотеке као „организације која учи“.",
publisher = "Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije, Belgrade : Serbian Library Association",
journal = "Proceedings of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik radova XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije",
title = "Measuring the Satisfaction of Library Users: the Application of SERVQUAL Model, Merenje zadovoljstva korisnika biblioteka: primena SERVQUAL modela, Мерење задовољства корисника библиотека: примена SERVQUAL модела",
pages = "201-233",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_325"
}
Furundžić, S., Milinković, M.,& Krsmanović, N.. (2017). Measuring the Satisfaction of Library Users: the Application of SERVQUAL Model. in Proceedings of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik radova XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije
Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije., 201-233.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_325
Furundžić S, Milinković M, Krsmanović N. Measuring the Satisfaction of Library Users: the Application of SERVQUAL Model. in Proceedings of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik radova XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije. 2017;:201-233.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_325 .
Furundžić, Snježana, Milinković, Milena, Krsmanović, Nikola, "Measuring the Satisfaction of Library Users: the Application of SERVQUAL Model" in Proceedings of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik radova XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije (2017):201-233,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_325 .

Use of SERVQUAL model in the measurement of the satisfaction of the users of the University Library "Svetozar Marković"

Furundžić, Snježana; Milinković, Milena; Krsmanović, Nikola

(Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije, 2016)

TY  - CONF
AU  - Furundžić, Snježana
AU  - Milinković, Milena
AU  - Krsmanović, Nikola
PY  - 2016
UR  - http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/687
AB  - ln this pa per we present our research on the satisfaction of the undergraduate and graduate students of the University Library "Svetozar Marković”, regarding the quality of the library services. lt is based on one of the presenter's master's thesis that use SERVQUAL model. SERVQUAL model is used in the libraries worldwide such as those in Finland, USA or Australia. The authors will point out the significance of the SERVQUAL model and its use over a different period of time because of its ability to measure the satisfaction of the users of the library. The user's contentment can indicate effectively how to improve the organizational structure of the library e.g. the quality of library collection, professionalism, and level of education of the library staff. The contentment of the users of library services, as the foundation of the evaluation of the library's quality, is usually measured by opinion poll. When we give the SERVQUAL questionnaire to the users their answers create the gap between their expectation and perception about the library service. We suggest  the measurement in order to get the results of the efficacy and usefulness of the library service. In that case the changes between two or more measurements should be inbuilt in the very structure of the library organization.

The organizations that provide different public services have become more aware of the consequence of the evaluation of the satisfaction of their clients. It is of vital importance for a library to recognize and understand the needs of its users and henceforth fulfill their expectations regarding library services, just because the library, as an institution, has its very existence in serving its users. Finally, the library may look like "learning organization”.
AB  - U ovom radu je prikazano istraživanje o merenju zadovoljstva studenata i postdiplomaca Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković”; na osnovu SERVQUAL upitnika, sa ciljem da se pokaže kakav je kvalitet bibliotečkih servisa iz ugla korisnika Biblioteke. Istraživanje je deo master rada jednog od autora. SERVQUAL model je našao svoju primenu u većem broju istraživanja u bibliotekama u svetu (kao na primer Finska, SAD, Australija i dr.). Prikazivanjem rezultata istraživanja autori ukazuju na značaj ispitivanja i merenja zadovoljstva korisnika biblioteke, koristeći SERVQUAL model, kao pokazatelja mogućih tačaka unapređenja rada biblioteke, kao što su bibliotečki fond, profesionalizam, kao i podizanje nivoa obrazovanju bibliotekara.
Zadovoljstvo korisnika biblioteke, kao osnov za kvalitativnu evaluaciju biblioteka, se obično meri putem anketa. U ovom radu je predstavljen SERVQUAL model za merenje zadovoljstva klijenata, koji prikazuje kvalitet usluge odnosom (stvaranjem gepa/jaza) između očekivanja i percepcije. Ponavljanjem istraživanja u određenim vremenskim intervalima dobija se slika efikasnosti i efektivnosti promena koje su, između dva istraživanja, ugrađene u proces rada organizacije.
Organizacije koje se bave uslužnim delatnostima sve više shvataju značaj merenja i vrednovanja zadovoljstva svojih korisnika. Kako su biblioteke od svog nastanka pre svega usmerene ka korisniku, veoma je važno da sagledaju njihove potrebe i procene zadovoljstvo pruženim uslugama. Sagledati kakve su performanse jedne biblioteke iz ugla njenih korisnika, predstavlja značajan resurs u daljem strateškom planiranju i stvaranju biblioteke kao„organizacije koja uči".
PB  - Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije
C3  - Book of abstracts of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik sažetaka XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije
T1  - Use of SERVQUAL model in the measurement of the satisfaction of the users of the University Library "Svetozar Marković"
T1  - Primena SERVQUAL modela u merenju zadovoljstva korisnika Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković"
SP  - 64
EP  - 65
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_687
ER  - 
@conference{
author = "Furundžić, Snježana and Milinković, Milena and Krsmanović, Nikola",
year = "2016",
abstract = "ln this pa per we present our research on the satisfaction of the undergraduate and graduate students of the University Library "Svetozar Marković”, regarding the quality of the library services. lt is based on one of the presenter's master's thesis that use SERVQUAL model. SERVQUAL model is used in the libraries worldwide such as those in Finland, USA or Australia. The authors will point out the significance of the SERVQUAL model and its use over a different period of time because of its ability to measure the satisfaction of the users of the library. The user's contentment can indicate effectively how to improve the organizational structure of the library e.g. the quality of library collection, professionalism, and level of education of the library staff. The contentment of the users of library services, as the foundation of the evaluation of the library's quality, is usually measured by opinion poll. When we give the SERVQUAL questionnaire to the users their answers create the gap between their expectation and perception about the library service. We suggest  the measurement in order to get the results of the efficacy and usefulness of the library service. In that case the changes between two or more measurements should be inbuilt in the very structure of the library organization.

The organizations that provide different public services have become more aware of the consequence of the evaluation of the satisfaction of their clients. It is of vital importance for a library to recognize and understand the needs of its users and henceforth fulfill their expectations regarding library services, just because the library, as an institution, has its very existence in serving its users. Finally, the library may look like "learning organization”., U ovom radu je prikazano istraživanje o merenju zadovoljstva studenata i postdiplomaca Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković”; na osnovu SERVQUAL upitnika, sa ciljem da se pokaže kakav je kvalitet bibliotečkih servisa iz ugla korisnika Biblioteke. Istraživanje je deo master rada jednog od autora. SERVQUAL model je našao svoju primenu u većem broju istraživanja u bibliotekama u svetu (kao na primer Finska, SAD, Australija i dr.). Prikazivanjem rezultata istraživanja autori ukazuju na značaj ispitivanja i merenja zadovoljstva korisnika biblioteke, koristeći SERVQUAL model, kao pokazatelja mogućih tačaka unapređenja rada biblioteke, kao što su bibliotečki fond, profesionalizam, kao i podizanje nivoa obrazovanju bibliotekara.
Zadovoljstvo korisnika biblioteke, kao osnov za kvalitativnu evaluaciju biblioteka, se obično meri putem anketa. U ovom radu je predstavljen SERVQUAL model za merenje zadovoljstva klijenata, koji prikazuje kvalitet usluge odnosom (stvaranjem gepa/jaza) između očekivanja i percepcije. Ponavljanjem istraživanja u određenim vremenskim intervalima dobija se slika efikasnosti i efektivnosti promena koje su, između dva istraživanja, ugrađene u proces rada organizacije.
Organizacije koje se bave uslužnim delatnostima sve više shvataju značaj merenja i vrednovanja zadovoljstva svojih korisnika. Kako su biblioteke od svog nastanka pre svega usmerene ka korisniku, veoma je važno da sagledaju njihove potrebe i procene zadovoljstvo pruženim uslugama. Sagledati kakve su performanse jedne biblioteke iz ugla njenih korisnika, predstavlja značajan resurs u daljem strateškom planiranju i stvaranju biblioteke kao„organizacije koja uči".",
publisher = "Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije",
journal = "Book of abstracts of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik sažetaka XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije",
title = "Use of SERVQUAL model in the measurement of the satisfaction of the users of the University Library "Svetozar Marković", Primena SERVQUAL modela u merenju zadovoljstva korisnika Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković"",
pages = "64-65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_687"
}
Furundžić, S., Milinković, M.,& Krsmanović, N.. (2016). Use of SERVQUAL model in the measurement of the satisfaction of the users of the University Library "Svetozar Marković". in Book of abstracts of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik sažetaka XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije
Beograd : Bibliotekarsko društvo Srbije., 64-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_687
Furundžić S, Milinković M, Krsmanović N. Use of SERVQUAL model in the measurement of the satisfaction of the users of the University Library "Svetozar Marković". in Book of abstracts of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik sažetaka XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije. 2016;:64-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_687 .
Furundžić, Snježana, Milinković, Milena, Krsmanović, Nikola, "Use of SERVQUAL model in the measurement of the satisfaction of the users of the University Library "Svetozar Marković"" in Book of abstracts of the XIII International SLA Conference Belgrade, December 13-14, 2016: Users of library services: historical perspective and contemporary tendencies / Zbornik sažetaka XIII Međunarodne konferencije BDS Beograd, 13-14. decembar 2016: Korisnici bibliotečkih usluga: istorijska perspektiva i savremene tendencije (2016):64-65,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_687 .