RAUmPlan - Repository of Architecture, Urbanism and Planning
Institute of Architecture and Urban & Spatial Planning of Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Repository of Architecture, Urbanism and Planning
  • RAUmPlan
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
  • View Item
  •   Repository of Architecture, Urbanism and Planning
  • RAUmPlan
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alternative transport case study: Connecting attractive tourist locations of the city Belgrade by ropeway systems

Alternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemima

Thumbnail
2008
127.pdf (1.075Mb)
Authors
Maksimović, Milica
Međo, Verica
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
According to the Master Plan for the city of Belgrade a strategic solution for the city and suburban public transport is based on introducing new complementary means of transport as ropeway systems including funiculars cable line shuttles, gondolas, street escalators, etc. By introducing alternative means of transport, the Belgrade's traffic and transport network can be enriched with a new quality - the direct access to the most attractive parts of the city (as Sava riverbank, plateau under Kalemegdan fortress, the ambiental entity of Kosančićev venac and square Terazijska terasa as well as recreational areas as Košutnjak and Ada Ciganlija Lake). This should also considerably enhance Belgrade tourist offer. Basic goals for introducing ropeway systems in Belgrade are: connecting most attractive parts of the city, introducing traffic system complementary to existing public transport systems, developing sustainable means of transport and reducing the urgency to expanding capacities of exi...sting public transport systems, developing entertaining and attractive alternative transport, creating possibilities for new investments in the zone of future station locations, redesigning the image of the Belgrade as a city with a recognizable motif.

Prema Generalnom planu Beograda 2021. plansko rešenje za javni gradski i prigradski prevoz putnika se zasniva i na postepenom uvođenju komplementarnih načina prevoza kao što su uspinjače, ulični liftovi, pokretna stepeništa žičare i sl. Na taj način saobraćajni sistem Beograda dobiće novi kvalitet kojim će se omogućiti bolja pristupačnost najatraktivnijim delovima grada (savska obala, kalemegdanski plato, Kosančićev venac, Terazijska terasa Košutnjak, Ada Ciganlija, itd.) i unaprediti turistička ponuda Beograda. Osnovni ciljevi uvođenja sistema žičara su: međusobno povezivanje najatraktivnijih zona Beograda (centralno gradsko jezgro, Gardoš, atraktivni lokaliteti u Novom Beogradu poput Ušća, Sava centra, budućeg Akva parka i sl., izletišta i sportsko rekreativne zone poput Lida, Ade Ciganlije Košutnjaka, Avale i sl), uvođenje sistema prevoza koji je kompatibilan postojećim sistemima javnog gradskog saobraćaja i koji će predstavljati dopunu ponude postojećih sistema na pojedinim gradski...m relacijama (za pojedine destinacije, kao što su npr. preko reke Save, ili veza Gardoša i centralnog gradskog jezgra očekuje se bitna ušteda u vremenu putovanja u odnosu na današnje sisteme prevoza), razvoj ekološki prihvatljivih vidova prevoza, uz smanjenje potreba za novim kapacitetima JGS-a, izgradnja atraktivnog sistema prevoza (i zabave) koji će upotpuniti turističku ponudu Beograda, stvaranje mogućnosti za izgradnju i razvoj atraktivnog prostora za trgovinu i ugostiteljstvo u zonama budućih stanica, koje svojom specifičnošću i ekskluzivnošću pružaju novi događaj Beograđanima. Istovremeno, investitoru čitavog sistema pruža se šansa da materijalizovanjem ovog prostora nadoknadi izvesne troškove izgradnje žičare, unapređenje imidža Beograda kao grada sa prepoznatljivim motivom.

Keywords:
city of Belgrade / alternative transport / ropeway systems / transportation network / tourism / grad Beograd / alternativni transport / žičare / saobraćajna mreža / turizam
Source:
Arhitektura i urbanizam, 2008, 22-23, 51-59
Publisher:
  • Institute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbia

ISSN: 0354-6055

[ Google Scholar ]
URI
http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/130
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
Group
RAUmPlan
TY  - JOUR
AU  - Maksimović, Milica
AU  - Međo, Verica
PY  - 2008
UR  - http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/130
AB  - According to the Master Plan for the city of Belgrade a strategic solution for the city and suburban public transport is based on introducing new complementary means of transport as ropeway systems including funiculars cable line shuttles, gondolas, street escalators, etc. By introducing alternative means of transport, the Belgrade's traffic and transport network can be enriched with a new quality - the direct access to the most attractive parts of the city (as Sava riverbank, plateau under Kalemegdan fortress, the ambiental entity of Kosančićev venac and square Terazijska terasa as well as recreational areas as Košutnjak and Ada Ciganlija Lake). This should also considerably enhance Belgrade tourist offer. Basic goals for introducing ropeway systems in Belgrade are: connecting most attractive parts of the city, introducing traffic system complementary to existing public transport systems, developing sustainable means of transport and reducing the urgency to expanding capacities of existing public transport systems, developing entertaining and attractive alternative transport, creating possibilities for new investments in the zone of future station locations, redesigning the image of the Belgrade as a city with a recognizable motif.
AB  - Prema Generalnom planu Beograda 2021. plansko rešenje za javni gradski i prigradski prevoz putnika se zasniva i na postepenom uvođenju komplementarnih načina prevoza kao što su uspinjače, ulični liftovi, pokretna stepeništa žičare i sl. Na taj način saobraćajni sistem Beograda dobiće novi kvalitet kojim će se omogućiti bolja pristupačnost najatraktivnijim delovima grada (savska obala, kalemegdanski plato, Kosančićev venac, Terazijska terasa Košutnjak, Ada Ciganlija, itd.) i unaprediti turistička ponuda Beograda. Osnovni ciljevi uvođenja sistema žičara su: međusobno povezivanje najatraktivnijih zona Beograda (centralno gradsko jezgro, Gardoš, atraktivni lokaliteti u Novom Beogradu poput Ušća, Sava centra, budućeg Akva parka i sl., izletišta i sportsko rekreativne zone poput Lida, Ade Ciganlije Košutnjaka, Avale i sl), uvođenje sistema prevoza koji je kompatibilan postojećim sistemima javnog gradskog saobraćaja i koji će predstavljati dopunu ponude postojećih sistema na pojedinim gradskim relacijama (za pojedine destinacije, kao što su npr. preko reke Save, ili veza Gardoša i centralnog gradskog jezgra očekuje se bitna ušteda u vremenu putovanja u odnosu na današnje sisteme prevoza), razvoj ekološki prihvatljivih vidova prevoza, uz smanjenje potreba za novim kapacitetima JGS-a, izgradnja atraktivnog sistema prevoza (i zabave) koji će upotpuniti turističku ponudu Beograda, stvaranje mogućnosti za izgradnju i razvoj atraktivnog prostora za trgovinu i ugostiteljstvo u zonama budućih stanica, koje svojom specifičnošću i ekskluzivnošću pružaju novi događaj Beograđanima. Istovremeno, investitoru čitavog sistema pruža se šansa da materijalizovanjem ovog prostora nadoknadi izvesne troškove izgradnje žičare, unapređenje imidža Beograda kao grada sa prepoznatljivim motivom.
PB  - Institute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbia
T2  - Arhitektura i urbanizam
T1  - Alternative transport case study: Connecting attractive tourist locations of the city Belgrade by ropeway systems
T1  - Alternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemima
IS  - 22-23
SP  - 51
EP  - 59
ER  - 
@article{
author = "Maksimović, Milica and Međo, Verica",
year = "2008",
url = "http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/130",
abstract = "According to the Master Plan for the city of Belgrade a strategic solution for the city and suburban public transport is based on introducing new complementary means of transport as ropeway systems including funiculars cable line shuttles, gondolas, street escalators, etc. By introducing alternative means of transport, the Belgrade's traffic and transport network can be enriched with a new quality - the direct access to the most attractive parts of the city (as Sava riverbank, plateau under Kalemegdan fortress, the ambiental entity of Kosančićev venac and square Terazijska terasa as well as recreational areas as Košutnjak and Ada Ciganlija Lake). This should also considerably enhance Belgrade tourist offer. Basic goals for introducing ropeway systems in Belgrade are: connecting most attractive parts of the city, introducing traffic system complementary to existing public transport systems, developing sustainable means of transport and reducing the urgency to expanding capacities of existing public transport systems, developing entertaining and attractive alternative transport, creating possibilities for new investments in the zone of future station locations, redesigning the image of the Belgrade as a city with a recognizable motif., Prema Generalnom planu Beograda 2021. plansko rešenje za javni gradski i prigradski prevoz putnika se zasniva i na postepenom uvođenju komplementarnih načina prevoza kao što su uspinjače, ulični liftovi, pokretna stepeništa žičare i sl. Na taj način saobraćajni sistem Beograda dobiće novi kvalitet kojim će se omogućiti bolja pristupačnost najatraktivnijim delovima grada (savska obala, kalemegdanski plato, Kosančićev venac, Terazijska terasa Košutnjak, Ada Ciganlija, itd.) i unaprediti turistička ponuda Beograda. Osnovni ciljevi uvođenja sistema žičara su: međusobno povezivanje najatraktivnijih zona Beograda (centralno gradsko jezgro, Gardoš, atraktivni lokaliteti u Novom Beogradu poput Ušća, Sava centra, budućeg Akva parka i sl., izletišta i sportsko rekreativne zone poput Lida, Ade Ciganlije Košutnjaka, Avale i sl), uvođenje sistema prevoza koji je kompatibilan postojećim sistemima javnog gradskog saobraćaja i koji će predstavljati dopunu ponude postojećih sistema na pojedinim gradskim relacijama (za pojedine destinacije, kao što su npr. preko reke Save, ili veza Gardoša i centralnog gradskog jezgra očekuje se bitna ušteda u vremenu putovanja u odnosu na današnje sisteme prevoza), razvoj ekološki prihvatljivih vidova prevoza, uz smanjenje potreba za novim kapacitetima JGS-a, izgradnja atraktivnog sistema prevoza (i zabave) koji će upotpuniti turističku ponudu Beograda, stvaranje mogućnosti za izgradnju i razvoj atraktivnog prostora za trgovinu i ugostiteljstvo u zonama budućih stanica, koje svojom specifičnošću i ekskluzivnošću pružaju novi događaj Beograđanima. Istovremeno, investitoru čitavog sistema pruža se šansa da materijalizovanjem ovog prostora nadoknadi izvesne troškove izgradnje žičare, unapređenje imidža Beograda kao grada sa prepoznatljivim motivom.",
publisher = "Institute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbia",
journal = "Arhitektura i urbanizam",
title = "Alternative transport case study: Connecting attractive tourist locations of the city Belgrade by ropeway systems, Alternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemima",
number = "22-23",
pages = "51-59"
}
Maksimović M, Međo V. Alternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemima. Arhitektura i urbanizam. 2008;(22-23):51-59
Maksimović, M.,& Međo, V. (2008). Alternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemima.
Arhitektura i urbanizamInstitute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbia.(22-23), 51-59.
Maksimović Milica, Međo Verica, "Alternativni transport - prikaz studije povezivanja atraktivnih turističkih lokacija grada Beograda žičarama i sličnim sistemima", no. 22-23 (2008):51-59

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The impacts of spatial planning on the sustainable territorial development of the Rhine-Danube Trans-European Transport Corridor through Serbia 

    Maksin, Marija; Nenković-Riznić, Marina; Milijić, Saša; Ristić, Vladica (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, Abingdon, 2017)
  • Trans-europian transport networks influence on the regional development and urban systems in Serbia / Uticaj transevropskih saobraćajnih koridora ha regionalni razvoj i aglomeracione sisteme u Srbiji 

    Maksin-Mićić, Marija (Serbian society for roads VIA VITA, 2003)
  • Trans-European transport networks influence on the regional development and urban systems: Serbian experience / Uticaj transevropskih transportnih koridora na regionalni razvoj i aglomeracione sisteme - iskustva u Srbiji - 

    Maksin-Mićić, Marija (Institute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbia, 2004)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAUmPlan - Repository of Architecture, Urbanism and Planning | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceGroupsAuthorsTitlesSubjectsThis collectionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAUmPlan - Repository of Architecture, Urbanism and Planning | Send Feedback

OpenAIRERCUB