Show simple item record

Dijaloški i javni prostor - participativni pristup urbanom dizajnu

dc.creatorČolić, Nataša
dc.creatorČolić, Ratka
dc.date.accessioned2019-01-14T09:54:39Z
dc.date.available2019-01-14T09:54:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0354-6055
dc.identifier.issn2217-8074
dc.identifier.urihttp://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/327
dc.description.abstractOpen public spaceis usully seen as physical, but also dialogic space that promotes social responsibility and affectsthe quality of life of citizens. Public participation in planning and design of such spaces has been observed as a fundamental emanation of democracy. This paper considers the effects of applying participatory approach to the urban design of open public spaces as a practical experimentin teaching. Different levels and methods of participation were used in order to identify main problems and potentials for the use of public space, formulate goals and priorities, and re-evaluate the concepts of urban design. Acquiring knowledge is considered to be the most important result of a dynamic approach, directed towardslearning and achieving new skills. Thus, this paper suggests that the capacity development through participationmay be seen as a basis for the future community development, and longitudinal care forthe public space as common good.en
dc.description.abstractOtvoreni javni prostori se uglavnom posmatraju kao fizički, ali i kao dijaloški, prostori koji podstiču društvenu odgovornost i utiču na kvalitet života u datom lokalnom kontekstu. Učešće javnosti u planiranju i dizajnu takvih prostora se već duži niz godina posmatra kao osnovna emanacija demokratije. Ovaj rad razmatra efekte primene participativnog pristupa urbanom dizajnu otvorenih javnih prostora kao praktičnog eksperimenta u nastavi. U procesu urbanog dizajna su korišćeni različiti nivoi i metode participacije kako bi se prepoznali glavni problemi i potencijali u korišćenju javnih prostora, formulisali ciljevi i prioritetne aktivnosti za njihovo uređenje, kao i reevaluirali početni koncepti. U ovom radu se saznanje sagledava kao najznačajni rezultat dinamičkog pristupa, usmeravanja na razvoj novih znanja i sposobnosti. S tim u vezi, sugeriše se da se razvijanje kapaciteta kroz participaciju može posmatrati i kao osnova za budući razvoj zajednice i brigu o javnom prostoru kao zajedničkom dobru.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47014/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceArhitektura i urbanizamsr
dc.subjectdialogic spacesr
dc.subjectopen public spacesr
dc.subjectparticipationsr
dc.subjectpractical experimentsr
dc.subjectteachingsr
dc.subjectdijaloški prostorsr
dc.subjectotvoreni javni prostorisr
dc.subjectparticipacijasr
dc.subjectpraktičan ekperimentsr
dc.subjectnastavasr
dc.titleDialogic and public space: Participatory approach to urban designen
dc.titleDijaloški i javni prostor - participativni pristup urbanom dizajnusr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dcterms.abstractЧолић, Наташа; Чолић, Ратка; Дијалошки и јавни простор - партиципативни приступ урбаном дизајну; Дијалошки и јавни простор - партиципативни приступ урбаном дизајну;
dc.citation.volume47
dc.citation.spage37
dc.citation.epage45
dc.citation.rankM51
dc.identifier.doi10.5937/a-u0-17445
dc.identifier.fulltexthttp://raumplan.iaus.ac.rs//bitstream/id/903/AU_47-37-45.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record