Приказ основних података о документу

Education programs for young people in the fields of architectural formatting, heritage, urban and spatial planning

dc.creatorДаниловић Христић, Наташа
dc.creatorНенковић-Ризнић, Марина
dc.creatorСимоновић Алфиревић, Сања
dc.date.accessioned2023-01-26T11:09:03Z
dc.date.available2023-01-26T11:09:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/714
dc.description.abstractУ професионалним круговима се често стиче утисак да су стање у нашим урбаним срединама и однос према природном окружењу одраз недовољне пажње посвећене едукацији свих генерација и подизању свести о овој теми. Слика наших насеља је заправо слика нас самих. Из тог разлога, и из жеље да најмлађима приближе и објасне стручне теме на адекватан и прихватљив начин, да развију љубав према окружењу и свест о квалитету живота, неколико институција и организација покренуло je независне програме едукације. Ови програми и радионице реализују се делом волонтерски или у оквиру активности везаних за поједине манифестације, пројекте и редовне делатности појединих институција, а осмишљени су као допуна образовно-васпитним програмима у предшколским установама, школама и на факултетима. У раду се анализирају познати приступи, методе и технике партиципације младих, приказани кроз изабран преглед литературе. Такође, наводе се примери неколико различитих едукативних радионица спроведених на тему архитектонског обликовања, урбанистичког планирања, заштите градитељског наслеђа и очувања еколошких коридора, у неколико београдских стручних институција и организација. На основу стечених искустава и запажених резултата формира се низ препорука за организацију и спровођење овог вида едукације. Циљ рада је да укаже на значај, могућности и бенефите едукације подмлатка у смислу схватања и бриге о простору који нас окружује, као и о другима са којима тај простор делимо. Партиципација у креативном процесу доприноси прикупљању запажања, идеја, визија и исказивању потреба, са могућношћу њихове реализације.sr
dc.description.abstractIn professional circles, it often seems that the state of our urban environment and attitude towards the natural environment reflect a lack of attention devoted to educating all generations, and a lack of awareness raised on this topic. The picture of our settlements is actually a picture of ourselves. For this reason, and the desire to draw young people in and explain professional topics to them in an adequate and acceptable way, and to develop a love of the environment and awareness of the quality of life, several institutions and organizations have launched independent education programs. These programs and workshops are implemented partly voluntarily, or within activities related to specific events and projects and the regular activities of individual institutions, and they are designed as a supplement to educational programs in preschools, schools and universities. The paper analyzes known approaches, methods and techniques related to youth participation, shown through a selected review of the literature. Also cited are examples of several different educational workshops in some of Belgrade’s professional institutions and organizations, based on architectural formatting, urban planning, the protection of built heritage and the preservation of ecological corridors. Based on the experiences acquired and the observed results, a series of recommendations are formed for the organization and implementation of this form of education. The aim of the research is to highlight the importance, possibilities and benefits of educating young people in terms of understanding and caring for the space that surrounds us, as well as others with whom we share that space. Participation in the creative process contributes to gathering observations, ideas, visions and expressing needs, with the possibility of their application.sr
dc.language.isosrsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200006/RS//
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceArhitektura i urbanizamsr
dc.subjectедукацијаsr
dc.subjectдецаsr
dc.subjectурбанизамsr
dc.subjectпартиципацијаsr
dc.subjectрадионицеsr
dc.subjecteducationsr
dc.subjectchildrensr
dc.subjecturbanismsr
dc.subjectparticipationsr
dc.subjectworkshopssr
dc.titleПрограми едукације најмлађих у областима архитектонског обликовања, наслеђа, урбанистичког и просторног планирањаsr
dc.titleEducation programs for young people in the fields of architectural formatting, heritage, urban and spatial planningsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.rankM24
dc.description.otherOnline first [https://aseestant.ceon.rs/index.php/a-u/article/view/37128]sr
dc.identifier.doi10.5937/a-u0-37128
dc.identifier.fulltexthttp://raumplan.iaus.ac.rs/bitstream/id/2971/bitstream_2971.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу