RAUmPlan - Repository of Architecture, Urbanism and Planning
Institute of Architecture and Urban & Spatial Planning of Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RAUmPlan
  • RAUmPlan
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
  • View Item
  •   RAUmPlan
  • RAUmPlan
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš

Thumbnail
2020
bitstream_3116_LJB_JB_SM.pdf (8.984Mb)
Authors
Bezbradica, Ljubiša
Basarić, Jelena
Milijić, Saša
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd–Niš, deonica Velika Plana – Niš (Plan) predstavlja planski osnov za modernizaciju i rekonstrukciju dela postojeće železničke pruge ukupne dužine 110 km, za brzine do 160 km/h. Plan takođe predstavlja osnov za izdavanje lokacijskih uslova, utvrđivanje javnog interesa i sprovođenje postupka eksproprijacije i izradu projekata parcelacije i preparcelacije za prostor u obuhvatu detaljne razrade. Prilikom modernizacije i rekonstrukcije predmetne deonice koridora železničke pruge, evidentni su značajni uticaji na prostor, odnosno činioce životne sredine. Integracija ciljeva i principa održivog razvoja, uvažavajući pri tome potrebu da se izbegnu ili ograniče negativni uticaji na životnu sredinu, zdravlje i socio-ekonomske aspekte, predstavlja jedan od osnovnih izazova realizacije Plana. U radu se ukazuje na važnost određivanja mera prevencije, ublažavanja, i kompenzacije štetnih uticaja železnič...ke pruge na životnu sredinu i zdravlje ljudi. Prezentovani su neki od osnovnih karakteristika trase koridora pruge i definisani mogući negativni efekti modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd–Niš, kao i mere sprečavanja konflikta sa okruženjem. U zaključcima su razmotrene mogućnosti da se u skladu sa strateškim opredeljenjima Republike Srbije, u daljim istraživanjima i kroz izradu nove planske dokumentacije se formira posebn koridor železničke pruge Beograd – Mladenovac – Niš – granica sa Republikom Severnom Makedonijom za brzinu do 200 km/h, koji će biti deo koridora „Put svile”. Ovaj koridor će iziskivati nove i strožije mere zaštite životne sredine, u skladu sa međunarodnim standardima.

Keywords:
prostorni plan / životna sredina / uticaj / železnička pruga / mere zaštite
Source:
Osmi naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem “Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja” Prostorne integracije, 2020, 389-396
Publisher:
  • Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije
  • Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200006 (Institute of Architecture and Regional and Urban Planning of Serbia, Belgrade) (RS-200006)
Note:
  • Urednici: Aleksandar Đorđević, Dejan Filipović i Miroslav Marić

ISBN: 978-86-6283-097-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_764
URI
http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/764
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
Group
RAUmPlan
TY  - CONF
AU  - Bezbradica, Ljubiša
AU  - Basarić, Jelena
AU  - Milijić, Saša
PY  - 2020
UR  - http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/764
AB  - Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke
pruge Beograd–Niš, deonica Velika Plana – Niš (Plan) predstavlja planski osnov za modernizaciju
i rekonstrukciju dela postojeće železničke pruge ukupne dužine 110 km, za brzine do
160 km/h. Plan takođe predstavlja osnov za izdavanje lokacijskih uslova, utvrđivanje javnog
interesa i sprovođenje postupka eksproprijacije i izradu projekata parcelacije i preparcelacije
za prostor u obuhvatu detaljne razrade. Prilikom modernizacije i rekonstrukcije predmetne
deonice koridora železničke pruge, evidentni su značajni uticaji na prostor, odnosno činioce
životne sredine. Integracija ciljeva i principa održivog razvoja, uvažavajući pri tome potrebu
da se izbegnu ili ograniče negativni uticaji na životnu sredinu, zdravlje i socio-ekonomske
aspekte, predstavlja jedan od osnovnih izazova realizacije Plana. U radu se ukazuje na važnost
određivanja mera prevencije, ublažavanja, i kompenzacije štetnih uticaja železničke
pruge na životnu sredinu i zdravlje ljudi. Prezentovani su neki od osnovnih karakteristika
trase koridora pruge i definisani mogući negativni efekti modernizacije i rekonstrukcije pruge
Beograd–Niš, kao i mere sprečavanja konflikta sa okruženjem. U zaključcima su razmotrene
mogućnosti da se u skladu sa strateškim opredeljenjima Republike Srbije, u daljim istraživanjima
i kroz izradu nove planske dokumentacije se formira posebn koridor železničke pruge
Beograd – Mladenovac – Niš – granica sa Republikom Severnom Makedonijom za brzinu do
200 km/h, koji će biti deo koridora „Put svile”. Ovaj koridor će iziskivati nove i strožije mere
zaštite životne sredine, u skladu sa međunarodnim standardima.
PB  - Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije
PB  - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
C3  - Osmi naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem “Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja” Prostorne integracije
T1  - Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš
SP  - 389
EP  - 396
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_764
ER  - 
@conference{
author = "Bezbradica, Ljubiša and Basarić, Jelena and Milijić, Saša",
year = "2020",
abstract = "Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke
pruge Beograd–Niš, deonica Velika Plana – Niš (Plan) predstavlja planski osnov za modernizaciju
i rekonstrukciju dela postojeće železničke pruge ukupne dužine 110 km, za brzine do
160 km/h. Plan takođe predstavlja osnov za izdavanje lokacijskih uslova, utvrđivanje javnog
interesa i sprovođenje postupka eksproprijacije i izradu projekata parcelacije i preparcelacije
za prostor u obuhvatu detaljne razrade. Prilikom modernizacije i rekonstrukcije predmetne
deonice koridora železničke pruge, evidentni su značajni uticaji na prostor, odnosno činioce
životne sredine. Integracija ciljeva i principa održivog razvoja, uvažavajući pri tome potrebu
da se izbegnu ili ograniče negativni uticaji na životnu sredinu, zdravlje i socio-ekonomske
aspekte, predstavlja jedan od osnovnih izazova realizacije Plana. U radu se ukazuje na važnost
određivanja mera prevencije, ublažavanja, i kompenzacije štetnih uticaja železničke
pruge na životnu sredinu i zdravlje ljudi. Prezentovani su neki od osnovnih karakteristika
trase koridora pruge i definisani mogući negativni efekti modernizacije i rekonstrukcije pruge
Beograd–Niš, kao i mere sprečavanja konflikta sa okruženjem. U zaključcima su razmotrene
mogućnosti da se u skladu sa strateškim opredeljenjima Republike Srbije, u daljim istraživanjima
i kroz izradu nove planske dokumentacije se formira posebn koridor železničke pruge
Beograd – Mladenovac – Niš – granica sa Republikom Severnom Makedonijom za brzinu do
200 km/h, koji će biti deo koridora „Put svile”. Ovaj koridor će iziskivati nove i strožije mere
zaštite životne sredine, u skladu sa međunarodnim standardima.",
publisher = "Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije, Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet",
journal = "Osmi naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem “Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja” Prostorne integracije",
title = "Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš",
pages = "389-396",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_764"
}
Bezbradica, L., Basarić, J.,& Milijić, S.. (2020). Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš. in Osmi naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem “Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja” Prostorne integracije
Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije., 389-396.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_764
Bezbradica L, Basarić J, Milijić S. Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš. in Osmi naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem “Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja” Prostorne integracije. 2020;:389-396.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_764 .
Bezbradica, Ljubiša, Basarić, Jelena, Milijić, Saša, "Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš" in Osmi naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem “Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja” Prostorne integracije (2020):389-396,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_764 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAUmPlan - Repository of Architecture, Urbanism and Planning | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceGroupsAuthorsTitlesSubjectsThis collectionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAUmPlan - Repository of Architecture, Urbanism and Planning | Send Feedback

OpenAIRERCUB