Приказ основних података о документу
Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš
dc.creator | Bezbradica, Ljubiša | |
dc.creator | Basarić, Jelena | |
dc.creator | Milijić, Saša | |
dc.date.accessioned | 2023-03-02T13:32:41Z | |
dc.date.available | 2023-03-02T13:32:41Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6283-097-5 | |
dc.identifier.uri | http://raumplan.iaus.ac.rs/handle/123456789/764 | |
dc.description.abstract | Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd–Niš, deonica Velika Plana – Niš (Plan) predstavlja planski osnov za modernizaciju i rekonstrukciju dela postojeće železničke pruge ukupne dužine 110 km, za brzine do 160 km/h. Plan takođe predstavlja osnov za izdavanje lokacijskih uslova, utvrđivanje javnog interesa i sprovođenje postupka eksproprijacije i izradu projekata parcelacije i preparcelacije za prostor u obuhvatu detaljne razrade. Prilikom modernizacije i rekonstrukcije predmetne deonice koridora železničke pruge, evidentni su značajni uticaji na prostor, odnosno činioce životne sredine. Integracija ciljeva i principa održivog razvoja, uvažavajući pri tome potrebu da se izbegnu ili ograniče negativni uticaji na životnu sredinu, zdravlje i socio-ekonomske aspekte, predstavlja jedan od osnovnih izazova realizacije Plana. U radu se ukazuje na važnost određivanja mera prevencije, ublažavanja, i kompenzacije štetnih uticaja železničke pruge na životnu sredinu i zdravlje ljudi. Prezentovani su neki od osnovnih karakteristika trase koridora pruge i definisani mogući negativni efekti modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd–Niš, kao i mere sprečavanja konflikta sa okruženjem. U zaključcima su razmotrene mogućnosti da se u skladu sa strateškim opredeljenjima Republike Srbije, u daljim istraživanjima i kroz izradu nove planske dokumentacije se formira posebn koridor železničke pruge Beograd – Mladenovac – Niš – granica sa Republikom Severnom Makedonijom za brzinu do 200 km/h, koji će biti deo koridora „Put svile”. Ovaj koridor će iziskivati nove i strožije mere zaštite životne sredine, u skladu sa međunarodnim standardima. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije | sr |
dc.publisher | Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200006/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Osmi naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem “Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja” Prostorne integracije | sr |
dc.subject | prostorni plan | sr |
dc.subject | životna sredina | sr |
dc.subject | uticaj | sr |
dc.subject | železnička pruga | sr |
dc.subject | mere zaštite | sr |
dc.title | Uticaji infrastrukturnih koridora na prostor i životnu sredinu, na primeru prostornog plana železničke pruge Beograd–Niš | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.spage | 389 | |
dc.citation.epage | 396 | |
dc.citation.rank | M63 | |
dc.description.other | Urednici: Aleksandar Đorđević, Dejan Filipović i Miroslav Marić | sr |
dc.identifier.fulltext | http://raumplan.iaus.ac.rs/bitstream/id/3195/bitstream_3116_LJB_JB_SM.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raumplan_764 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |